Can Metal'den Güçlü Yatırımlar

Yeşilova Holding’in yüksek basınçlı alüminyum döküm parça üretimi yapan kolu olan Can Metal, 2018’deki iddialı büyümesinin ardından 2019’u da başarıyla kapattı ve 2020 için vites yükseltti.

Can Metal’in 2018 yılında kapasitesini 3 kat artırarak büyüdüğünün altını çizen Mali İşler Müdürü Burak Baltacı, 2019’un ekonomik açıdan çalkantılı günlerini fırsata çevirmeyi başardıklarını söyledi. 2019 performanslarını değerlendiren Baltacı sözlerine şöyle devam etti: “Yeşilova Holding olarak tüm üst yönetim ekibi ile 2019 yılını zorluklara rağmen başarılı bir performans sergileyerek kapatıp yeni yıla sağlam adımlarla ve yine yatırımlar ile girdik. Ekonomide yaşanan dönemsel dalgalanmalar bazı kesimler tarafından kriz çığırtkanlığı gibi lanse edilse de krizi fırsata çevirmeyi başardığımızı düşünüyorum.”

“İnsana Yatırım Şirketleri İstedikleri Noktaya Taşıyacaktır”

Piyasa koşulları ne kadar zorlu olursa olsun kendini geliştiren şirketlerin ayakta kalmayı başarabileceklerini söyleyen Baltacı, insana yatırım noktasının da önemini şu sözlerle dile getirdi: “Zorlu piyasa koşulları her geçen gün daha da zor hale gelse de kendini geliştiren ve yenileyen şirketlerin ayakta kalmaları şans olmayacaktır. Sadece makine yatırımları ve ekonomik veriler ile değil insana yatırımlar ile şirketler istedikleri noktaya daha rahat geleceklerdir. Bu görüşü benimseyip ilerlemesini bu yönde çizen firmaların tüm zorlu ekonomik şartlara rağmen büyümelerine devam ettikleri görülmüş ve görülecektir.”

“Londra Metal Borsası’nı Yakından Takip Ediyoruz”

Londra Metal Borsası’nı da yakından takip ettiklerini söyleyen Baltacı, süreci başarılı şekilde yönettiklerinin altını çizdi. Londra Metal Borsası’nın döviz piyasalarında oluşan hareketlilikler kadar grup şirketlerinin ana hammadde fiyat girdisini doğrudan etkileyen, bir diğer ekonomik veri olduğunu söyleyen Baltacı, konu ile ilgili şunları söyledi: “Londra Metal Borsası tüm satın almalarımızda büyük hassasiyet ile yakından takip ettiğimiz bir göstergedir. Maalesef yılın başından sonuna kadar bir düşüş trendi mevcut. Bu düşüş trendi ürün satış fiyatlarımızdan ve doğrudan karlılığımızdan feragat ettiğimiz bir sonucu doğurmuş oldu. Fakat alış ve satış arasındaki kombinasyonu sıkı takip ederek, süreci başarılı bir şekilde yönettiğimizi söyleyebilirim.”